onsdag 30 mars 2011

Vilken behandling

En del människor vill/tvingas/måste äta piller.
Av olika anledningar, som jag inte känner till.
Som jag inte har nån rätt att lägga mig i.
Kanske mellan läkare & patient.
Kanske mellan sjukdom/diagnos & patient.

Vad vet jag om andra?
Andra får berätta och tycka.
Nu tycker jag.
Här.

Jag vill inte äta mediciner.
Men gärna vitaminer.
Iaf så länge det går, så länge jag kan!
Okey....

TIPS FRÅN MIG:

  • jag har inga :-(

Det finns dagar när ingenting fungerar.
Det går bara inte....
Det är tuffa dagar när allt är stängt.
När ingenting fungerar.
Kanske bara sova för att slippa känna.
Slippa upptäcka tyngden.
Slippa tänka.
Det finns inget universal.
Tyvärr.
Sanningen är tom ibland.

Men inte är du ensam.
Det är känslan.
Sanningen är att vi är många.

Kanske hjälper inte det heller.
Bara ibland kanske.
Kanske.

Så tack för diagnosen, mamma
...och pappa
 Värsta klådan att bära
och ni
 har ett underbart liv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar