tisdag 19 april 2011

Pausknappen

När det är paus kan jag ta igen mig...lite.
Jag undrar hur det lyckas bli paus?
Halvlek.
Semestertider.
Vad konstigt att behöva undra över
varför det är ro inuti....
Gör du oxå det?
Eller är det för jag är k-o-n-s-t-i-g?

Det är underbart med paus.
Såklart,såklart.

Jag försöker njuta av stillheten som är
inuti huvudet.

Klarar av att mota bort lite ångest som
står och trycker vid dörren, den vill in..
..men jag klarar att säga stopp.

Imorgon klarar jag kanske
ingenting.

Jag kanske fann pausknappen?
Tänker redan på och oroar mig för hur jag ska hitta den nästa gång jag behöver den...
Shit å ha så mycket bry i hjärnan.
Har du det oxå?
Hur gör du?
Vet du var din pausknapp sitter?

JAG VILL ALLTID HA "PÅ" MIN PAUSKNAPP!!!!

. . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar