onsdag 19 november 2014

Lånad tid


- Jag fick biljetten
till himlen,
inget bestämt datum

En sida i mig vill ju leva
- å fortfarande hoppas på att de kommer ett "sen"
då de blir bättre med kroppen och livet

Jag
vandrar mitt liv
- gungfly ger klokt inre
men även trötthet

De finns mycket som inte kan förändras
-  min kropp berättar och påminner om tragedier
och djupa trauman

Jag är ledsen över de
...så enormt ledsen över att se hur de åldrat mig i förtid...
trots jag kämpat så hårt för att läka på alla sätt
- läka de smärtsamma inre såren
som gjort mig sjuk i kroppen
och full av otillit till människor

Jag har ju vågat
...jag vågar ännu
och jag vågar om och om igen
att lära mig att hämta tillbaka de som gick förlorat
...jag tränar ännu på tillit

Alla slag
all förnedring
...vore nog

Alltid dessa "två" kvinnor
bor i mig
- dö eller leva,
ge upp eller fortsätta,
stanna eller fly...

Jag väljer inte sida
...de är svårt
för jag blir så ledsen i kroppen
...kan inte förlika mig
eller acceptera
detta höga pris

att ha en väntande biljett...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar