torsdag 8 december 2011

Jobbiga flickan


Tiden har stannat
mitt NU

"den lilla flickans ögon ser
fragment
av DÅ

jobbiga lilla flickan
som inte kan älskas, 
som Gud glömde,
som alla dömde"

NÄR
ska denna ihålighet läka samman?

HUR
ska detta gå till?

Mest av allt
ekar tomhet, flykt
och obehagliga känslor
i detta egenoälskade DÅ

NU
är även DÅ igen
och den lilla jobbiga flickan
vrider sig i smärtor

Det är plågsamt
utan ett greppbart slut

Där borta
fast egentligen
HÄR
i DÅ & NU
står DU

"NU ska du läkas
min lilla flicka"

Ja, jag hör ju vad du säger
och jag känner ju mig älskad
och 
jag kan ju älska dig,
det är inte svårt
att älska dig alls
faktiskt!

Men 
den lilla flickan...
- jag vågar inte tro
jag finner ingen ro

Men jag vill
LÄKAS
och den lilla jobbiga flickan
vill inget hellre än att bli hel
LÄKT

Det är bara det att minnena
får liksom ingen ro
i denna kropp,
i detta trasiga psyke...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar